Luc de Baets benoemd tot General Manager Albert Heijn België

Corné Mulders verlaat Albert Heijn

Schoten, mei 2014 - Met ingang van 1 juni 2014 is Luc de Baets benoemd tot General Manager Albert Heijn België. Hij volgt in deze functie Corné Mulders op die aan het einde van deze maand zijn loopbaan buiten Albert Heijn zal voortzetten.

Luc de Baets is sinds begin 2003 bij Albert Heijn in dienst en is momenteel EVP HR in het directieteam van Albert Heijn. Luc maakt, met een korte onderbreking, meer dan elf jaar deel uit van de directie van Albert Heijn en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van het bedrijf in Nederland en omringende landen.

Luc de Baets is afgestudeerd als bedrijfskundige in Groningen. Voordat hij bij Albert Heijn kwam werken heeft Luc binnen Endemol en de Vendex KBB Speciaalzaken Groep de HR-verantwoordelijkheid gedragen in Nederland en bijgedragen aan expansie in België en Duitsland in de jaren negentig. Luc de Baets is geboren in Sluis (Zeeuws Vlaanderen) waar zijn ouders in de retail actief waren.

Sander van der Laan, CEO van Albert Heijn: "In de afgelopen drie jaar is Albert Heijn België gegroeid van 1 winkel open in Brasschaat naar nu volgens plan 20 in bedrijf in Vlaams België. De winkels zijn succesvol en ontvangen wekelijks ruim 250.000 klanten. Ik wil Corné hartelijk danken voor zijn bijdrage aan de groei van "België" die hij in drie jaar samen met zijn team heeft gerealiseerd. We liggen goed op koers om eind 2016 de eerder aangekondigde 50 winkels open te hebben in België. Onze nieuwe General Manager heeft Vlaamse roots en brengt een schat aan retail-ervaring mee naar België. Luc de Baets heeft gedurende ruim 11 jaar een belangrijke bijdrage geleverd aan het Albert Heijn-bedrijf en de HR-functie daar binnen. Ik vind het fantastisch dat hij een nieuwe rol oppakt in België en wens hem alle succes. Ook Corné wens ik succes in het vervolgen van zijn loopbaan buiten ons bedrijf".

De General Manager België blijft rapporteren aan Wouter Kolk, EVP nieuwe markten & speciaalzaken. Corné Mulders zal Luc de Baets de komende weken in België inwerken en aan het einde van de maand ons bedrijf definitief verlaten om directeur bij Sligro te worden.