Klanten zetten Albert Heijn in de bloemetjes

Albert Heijn behaalt hoogste klantenwaardering in nationaal onderzoek over supermarkten
Het halfjaarlijks rapport van het onderzoeksbureau GfK laat er geen onduidelijkheid over bestaan. De Belgische consument is heel tevreden over Albert Heijn en laat dat ook merken.

Het rapport onderzoekt wat klanten vinden van de verschillende supermarkt-formules in België. Gedurende twee weken werden maar liefst 5000 klanten bevraagd over de retailers die ze die week bezochten. Het onderzoek spitst zich toe op drie categorieën: voordeel (lage prijzen, aantrekkelijke promoties), uitstraling (propere winkels, groot assortiment, versafdeling, kwaliteitsproducten) en vriendelijkheid van het personeel.

Klanten beloonden Albert Heijn met fantastische resultaten. De resultaten waarmee Albert Heijn bij het vorige winterrapport een indrukwekkende tweede plaats behaalde, werden één voor één verbeterd in het nieuwe rapport. Albert Heijn scoort op alle waarderingscriteria hoger dan vorig jaar. Bovendien behaalt Albert Heijn de hoogste klantenwaardering (score: 8,54) en blijken de winkels de beste uitstraling (op basis van volgende criteria: propere winkels, groot assortiment, versafdeling, kwaliteitsproducten) te hebben. Een resultaat waar we ongemeen fier op zijn.

Corné Mulders, General Manager Albert Heijn België is dan ook bijzonder trots: “Dit is een heel mooi compliment van onze klanten. Dit geeft een duidelijk signaal dat consumenten onze kernwaarden weten te smaken: persoonlijke service, Belgische kwaliteit en Hollandse prijzen. Het is geweldig motiverend om hiervoor beloond te worden. Dit sterkt ons om op dit elan verder te bouwen aan ons succesverhaal. Een geweldig resultaat dat helemaal te danken is aan onze fantastische medewerkers”.

PB-Albert-Heijn-onderzoek-gfK-2013-final.docx

Arne Van Ongeval