Klanten meest tevreden over Albert Heijn

De Belgische consument is zeer tevreden over Albert Heijn en zet het bedrijf op de eerste plaats in het winterrapport van onderzoeksbureau GfK. Het rapport onderzoekt wat klanten vinden van de verschillende supermarktformules in België. Het onderzoek spitst zich toe op drie categorieën: voordeel (lage prijzen, aantrekkelijke promoties), uitstraling (propere winkels, groot assortiment, versafdeling, kwaliteitsproducten) en vriendelijkheid van het personeel.

"Albert Heijn België staat voor persoonlijke service, Belgische kwaliteit en Hollandse prijzen. Een propositie die door onze klanten erg gewaardeerd wordt.”, zegt Corné Mulders, algemeen directeur van Albert Heijn België. “We zijn uiteraard heel blij dat onze winkels zo in de smaak vallen bij onze klanten. In de eerste plaats wil ik hiervoor onze medewerkers bedanken die ervoor zorgen dat klanten elke dag met plezier komen winkelen. Daarnaast willen we onze klanten bedanken voor dit mooie resultaat en gaan we ook letterlijk iets terugdoen.”

Voordelig, uitstraling en vriendelijkheid
In het onderzoek wordt gepolst naar de tevredenheid in 3 categorieën: voordeel, uitstraling en vriendelijkheid van het personeel. In alle categorieën groeit Albert Heijn. De klanten vinden nog meer dan vorig jaar dat het voordelig winkelen is bij Albert Heijn. Ook de uitstraling van de winkels, de kwaliteit en het assortiment worden meer geapprecieerd.

We zijn hier dan ook heel erg blij mee.”, vervolgt Corné Mulders. “Het motiveert ons om onze klanten een nog aangenamere winkelervaring te bieden.

Derde pijler van het onderzoek is vriendelijkheid van het personeel. Bij Albert Heijn is dat een basisvoorwaarde bij de selectie van medewerkers. Albert Heijn selecteert geen medewerkers op basis van diploma’s. Ze moeten in de eerste plaats persoonlijke service willen bieden aan klanten en met plezier komen werken. Want tevreden klanten, die keren terug.

We doen graag iets terug voor al onze klanten
Zo’n mooie score zien we uiteraard graag verschijnen. Onze klanten weten ons echt te appreciëren, en wij zijn hen daar heel erkentelijk voor. Daarom zullen we zaterdag 8 februari in al onze winkels een attentie bezorgen aan onze klanten.

AH-PB-GFK-jan2014.docx

Arne Van Ongeval