Ga de boer op tijdens de Open Dag van Albert Heijn

Boerderijmini’s sparen en op bezoek bij de boeren van Albert Heijn

Schoten, 2 oktober 2014  – Momenteel staat bij Albert Heijn alles in het teken van het  boerenleven. Kinderen kunnen sparen voor 24 verschillende boerderijmini's. Op 11 oktober kan je tijdens de ‘Open Dag’ een bezoekje brengen aan zes boeren en telers. Zij leveren een deel van de verse producten die bij Albert Heijn in het schap liggen. Trek je botten aan en ga met Albert Heijn de boer op!

Ben je altijd al benieuwd geweest van waar de verse producten bij Albert Heijn komen? Nieuwsgierig naar hoe het er juist aan toe gaat bij een fruitteler, een champignonkweker, een verse kruidenkwekerij of een melkveebedrijf? In navolging van de ‘Doe als een boer- dag’ die Albert Heijn Nederland jaarlijks organiseert, kan je op zaterdag 11 oktober naar de tweede editie van de Open Dag van Albert Heijn België komen. Ervaar hoeveel aandacht, tijd en zorg de boer besteedt aan het maken van verse producten die verkocht worden bij de Albert Heijn-winkels in België en Nederland. Kinderen mogen zelf aan de slag met activiteiten zoals kruiwagen-races en klompgolf. Met als resultaat: een echt boerendiploma.

Iedereen is welkom bij de volgende boeren op de Open Dag van 11 oktober 2014. Inschrijven kan via www.ah.be.

Tack & Persoon BV in Sint-Gillis-Waas levert Jonagold appels en Conference peren aan alle Belgische Albert Heijn winkels. Je krijgt een uitgebreide rondleiding en je leert hoe het er aan toe gaat bij een fruitteler.
Fruithof Tack, Aststraat 66, 9170 Sint-Gillis-Waas

Champignonkwekerij Breechamp in Bree is verantwoordelijk voor de witte –en kastanje champignons bij Albert Heijn. Ontdek hoe je champignons teelt op een moderne kwekerij en de passie waarmee er gewerkt wordt.
Breechamp, Berkenbroekstraat 2, 3960 Bree

Melkveebedrijven Ingels in Oostakker, Familie Van de Keere in Zeveneken en Familie Heirman in Zele leveren lekkere, Belgische melk aan Albert Heijn die voor een heleboel zuivelproducten wordt gebruikt. Van 100% melk tot drinkyoghurts, chocolademelk en verse room.
Melkveebedrijf Ingels, Drieselstraat 67, 9041 Oostakker
Melkveebedrijf Familie Van de Keere, Oude Veldstraat 174, 9080 Zeveneken
Melkveebedrijf Familie Heirman, Gentsesteenweg 260, 9240 Zele

Vegobel in Duffel ten slotte staat in voor de verse kruiden in pot. Heerlijke basilicum, munt of koriander, je vindt het allemaal bij hen. Kom met je eigen ogen zien hoe de verse kruiden liefdevol worden gekweekt.
Vegobel, Missestraat 27, 2570 Duffel

Boerderijmini’s

Klanten krijgen nog tot 12 oktober een boerderijmini cadeau bij aankoop van € 15 aan boodschappen. In totaal zijn er 24 verschillende uitdrukkaartjes met boerderijmini’s waaronder koeien, kippen, kropjes sla en melkbussen. In de winkel zijn leuke extra’s te koop zoals een bewaarkoffer met speelplaten waar alle verzamelde items op gezet kunnen worden. De uitdrukkaartjes bevatten allerlei leuke weetjes over het boerenleven waarmee kinderen spelenderwijs meer leren over het boerenleven en de herkomst van de verse producten die ze eten.

Actievoorwaarden

Klanten van Albert Heijn krijgen zolang de voorraad strekt bij elke € 15 aan boodschappen een boerderijmini cadeau. Ook zijn er - zo lang de voorraad strekt - aanvullende boerderij-items te koop in alle Albert Heijn-winkels. De boerderijbewaardoos kost € 2,-. Een boerderijspeelplaat kost € 1,25 en een Doe als een boer, boerin, koe of varken onesie (kinderhuispak) kost € 9,99.

pb-AH-boerderijbezoek.docx

DOCX - 48 Kb