Albert Heijn verwent de Bourgondiër in elk van ons

Wijnafdeling volledig herdacht

Vlamingen zijn echte wijnliefhebbers. De bourgondiër in ons leeft op bij het zien van namen als Corbières of Médoc. De wijnafdeling van Albert Heijn heeft een totale metamorfose ondergaan. Met de nieuwe indeling op smaak is het kiezen van een wijn die past bij het moment of bij de maaltijd gemakkelijker én spannender geworden.

Het kiezen van een wijn is niet altijd eenvoudig. Want hoe weet je hoe een wijn smaakt als je die nog niet eerder hebt gedronken? Een land of streek zegt iets over de herkomst, maar niets over de smaak van de wijn. Daarom heeft Albert Heijn de wijnafdeling helemaal veranderd en ingedeeld op kleur en smaak. Voor wijn zijn er nu 10 verschillende smaakcategorieën: stevig, soepel en fruitig voor rood, vol, fris & fruitig en lichtzoet voor wit, droog en lichtzoet voor rosé en bubbels.

Raf Van den Heuvel, wijnverantwoordelijke bij Albert Heijn: “Doordat de wijnen nu op smaaktype bij elkaar staan, hebben klanten een veel beter overzicht en inspireren we hen ook om eens een andere wijn te proberen.

Dit experimenteren wordt nog extra aangemoedigd door de speciale wijnboxen, waarin per smaaktype iedere 14 dagen een andere wijn uitgelicht wordt. Dit zijn vooral de wat onbekendere wijnen, wijnen van bijzondere druiven, wijnen die passen bij het seizoen of wijnen met een verhaal. Schapkaartjes bij de wijn geven extra smaakdimensies en een advies wanneer en waarbij de wijn het beste gedronken kan worden.

We proberen hiermee onze klanten te helpen altijd de lekkerste wijn voor de juiste gelegenheid te kiezen,” aldus Van den Heuvel.

Ruim 50 nieuwe wijnen in assortiment
Bij een nieuwe wijnafdeling horen ook nieuwe wijnen. Vanuit een focus op diversiteit zijn er ruim 50 nieuwe wijnen bijgekomen. Denk daarbij aan onbekendere streken, zoals Rias Baixas, wijnen van onbekende en spannende druivenrassen, zoals een Ripasso en een Muscat; een breder aanbod in het duurdere segment met een stevige Nebbiolo en wijnen van Fetzer. Ook Albert Heijn laat zich niet onbetuigd, onder het huismerk worden 11 nieuwe wijnen gelanceerd. Daarnaast zijn er wijnen met eigentijdse etiketten, zoals de Bordeaux Chops & Burgers en de hippe flessen van L!fe.

Kortom: Albert Heijn verwent de Bourgondiër in elk van ons.

PB-AH-wijnen.docx