Albert Heijn verwelkomt 1000ste werknemer

In een moeilijk economisch klimaat zorgt Albert Heijn België voor extra lokale werkgelegenheid

Albert Heijn breidt uit in België. Dat is inmiddels wel duidelijk. Met de opening van de negentiende winkel in Sint-Truiden werd bovendien de kaap van de 1000ste werknemer gerond. Het is niet alleen plezierig winkelen bij Albert Heijn, maar ook plezierig werken. Dat blijkt uit het grote aantal aanvragen dat we telkens opnieuw ontvangen bij de aankondiging van elke nieuwe winkel. Voor de winkel in Sint-Truiden liepen maar liefst 850 kandidaturen binnen voor slechts 65 plaatsen. “Plezierig winkelen kunnen we maar waarmaken als mensen plezier hebben in hun job,” zegt Corné Mulders, directeur Albert Heijn België. “De 1000 medewerkers werden vorige week dan ook verrast met een leuke attentie.”

Enkele opvallende cijfers op een rijtje:

•    19 Albert Heijn winkels in 2,5 jaar tijd
•    meer dan 6000 ontvangen kandidaturen
•    1033 medewerkers
•    100% Belgische medewerkers
•    75% van onze medewerkers woont in een straal van 5 kilometer rond zijn/haar winkel

Plezierig winkelen tegen Hollandse prijzen dat wil Albert Heijn elke dag waarmaken. Daarom zijn we altijd op zoek naar frisse, enthousiaste en lokale medewerkers. We selecteren geen mensen op basis van diploma’s. Voor ons moeten ze in de eerste plaats persoonlijke service willen bieden aan klanten en met plezier komen werken. Want tevreden klanten, die keren terug.

Door afwisseling, persoonlijke aandacht, openheid, positieve energie, coaching en prima arbeidsvoorwaarden proberen we al onze collega’s goedgeluimd op het werk te krijgen. Maar ook door een degelijke en betrouwbare werkgever te zijn. Zo garanderen we werkplezier. Want mensen die met plezier werken, zorgen voor winkels waar mensen met plezier winkelen. En omgekeerd.

Al van bij de opleiding wordt je echt ondergedompeld in de waarden en normen van Albert Heijn.”, zegt Senne Thys, Teamleider bij Albert Heijn Groenplaats. “Samen met je teamgenoten bouw je al heel snel een hele sterke band op. Daarnaast krijg je ook de kans om op verschillende posten mee te draaien: van kassa tot kwaliteitsmedewerker. Zo blijf je jezelf ontwikkelen en krijg je de kans om door te groeien.

Suna Taplak, Supermarktmanager AH Hessenplein: “Winkelmanager worden bij Albert Heijn verandert echt je hele leven. Van bij de start leer je de omgeving door de Albert Heijn bril te bekijken. Werkplezier staat altijd centraal. We leren tijdens de training alle mogelijke mechanismen om onze teamleden fluitend naar het werk te laten komen. En ook na de opleiding krijgen we op regelmatige basis extra trainingen om bij te blijven. En dat werkt!

Lokale medewerkers
Een van de kernwaarden van Albert Heijn is dat we altijd een goede buur willen zijn. En goede buren, die kennen mekaar. Om onze buren echt te leren kennen gaan we altijd op zoek naar mensen uit de regio.
We kiezen steevast voor lokale mensen.”, zegt Els Merlier, HR Business Partner bij Albert Heijn België. “Zij weten als geen ander wat er leeft in de omgeving én ze kennen de klanten, die als het ware bij hun vrienden en familie komen winkelen.”

PB-1000.docx

Arne Van Ongeval